Kuo svarbus automobilio stabdymo kelias? Kuo jis skiriasi nuo sustojimo kelio ir reakcijos laiko? Nuo ko jis priklauso? Apie tai – šiame straipsnyje: Stabdymo kelias - atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo to momento, kol vairuotojas paspaudžia stabdžio pedalą iki visiško transporto priemonės sustabdymo. Sustojimo kelias – kelias, kurį automobilis nuvažiuoja nuo to momento, kai vairuotojas pastebėjo kliūtį iki visiškai sustojo. Reakcijos laikas – kelias, kurį automobilis nuvažiuoja nuo to momento, kai vairuotojas pastebėjo kliūtį iki to momento, kai pradėjo stabdyti. Kas vyksta didėjant greičiui? Padidėja avarijos tikimybė. Mažėja vairuotojo apžvalgos kampas. Greičiau dyla padangos. Ilgėja stabdymo kelias. Esant didesniam automobilio greičiui, visada padidės ir stabdymo kelias ir bus lygus greičio kvadratui. Greičiau dils padangos nes greičiau važiuojant tarp padangų ir kelio dangos vyksta intensyvesnė trintis. Mažesniu kampu matysime kelio dalį. Taigi, iš visko, kas paminėta, padidėja ir autoįvykio tikimybė. Kas nurodo stabdymo efektyvumą? Stabdymo kelias. Stabdymo kelias - atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo to momento, kol vairuotojas paspaudžia stabdžio pedalą iki visiško transporto priemonės sustabdymo. Kodėl pavojinga važiuoti dideliu greičiu? Padidėja autoavarijos rizika. Nors važiuojant dideliu greičiu, padidėja degalų sąnaudos ir labiau dėvisi padangos, tai nėra pavojinga (ko klausiama klausime), todėl šių atsakymų žymėti nereikia. Padidinus važiavimo greitį pailgėja kelias nuvažiuotas per vairuotojo reakcijos laiką bei stabdymo kelias, (jis yra tiesiog proporcingas važiavimo greičio kvadratui), o kartu pailgėja ir sustojimo kelias. Todėl vairuotojui padidinus važiavimo greitį sumažėja galimybė sustabdyti transporto priemonę iki atsiradusios kliūties. Be to, padidėja išcentrinės jėgos poveikis į transporto priemonę iš posūkio centro pusės, nes šios jėgos dydis yra tiesiog proporcingas važiavimo greičio kvadratui ir atvirkščiai proporcinga posūkio spinduliui. Dėl to, padidinus greitį, transporto priemonė kelio vingyje gali pradėti slysti ar apvirsti. Kodėl pavojinga stabdyti blokuojant ratus? Netenkama galimybės pakeisti važiavimo kryptį, pailgėja stabdymo kelias. Jei stabdomas automobilis pradėjo slysti, tai būtina nutraukti stabdymą. Pavyzdžiui, jei prieš posūkį staigiai stabdysime,(blokuosime ratus), nors vairo ratą ir būsime pasukę norima kryptimi važiuoti, automobilis vis tiek judės ankstesne važiavimo kryptimi, t.y. tiesiai, o tai reiškia, kad nuvažiuosime nuo kelio arba atsitrenksime į kokią nors kliūtį. Todėl tokiu atveju, turime nutraukti stabdymą. Stabdymo metu blokuojant ratus, stabdymo kelias pailgėja. Stabdyti turime ties slydimo riba, tada greičiau sustosime. Comments are closed.
|
Atsakymai į klausimus
KET taisyklė ar naujiena kas savaitę:
Žymės
All
|