Kokios svarbiausios automobilio dalys, ką jos daro ir kaip jas prižiūrėti? Atsakymus rasite šiame straipsnyje. Jame apžvelgsime benzininius, dyzelinius, hibridinius ir elektrinius automobilius (elektromobilius): VariklisVidaus degimo variklis degalus paverčia jėga, kuri suka automobilio ratus. Jo dėka automobilis gali judėti. Vidaus degimo varikliai būna benzininiai ir dyzeliniai. Dyzeliniai sunaudoja mažiau degalų už benzininius, tačiau yra brangesni ir sudėtingiau aptarnaujami. Užvestas benzininis arba dyzelinis variklis nuolatos sukasi, stovėdamas – maždaug 1000 kartų per sekundę dažniu. Variklio sukimo dažnis (ir kartu galia) didinamas nuspaudus greičio (akseleratoriaus) pedalą salone. Į elektromobilį degalų pilti nereikia – jis maitinamas elektra. Tačiau reikia įkrauti akumuliatorių. Tai galima padaryti namie, prijungus prie elektros lizdo, arba specialiose elektromobilių įkrovimo stotelėse. Pažangiausi elektromobiliai, pavyzdžiui „Tesla Model S“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 500 kilometrų ir specialioje stotelėje gali būti įkraunamas iki 80 procentų vos per 30 minučių. Hibridiniuose automobiliuose kartu montuojamas ir elektrinis ir benzininis/dyzelinis variklis. Tokie automobiliai yra gana ekonomiški, tačiau pasibaigus elektros energijai gali važiuoti taip, kaip įprasti automobiliai – tiesiog įpylus degalų. Yra dviejų tipų hibridiniai automobiliai. Vienuose, pavyzdžiu, „Toyota Prius“, benzininis (dyzelinis) variklis padeda elektrovarikliui sukti automobilio ratus. Kituose, pavyzdžiui „BMW i3 Range Extender“, benzininis variklis veikia kaip elektros generatorius, įkraunantis automobilio akumuliatorius. Tuo tarpu ratus jame suka tik elektrinis variklis. KėbulasKėbulas – tai automobilio dalis, ant kurios montuojamos visos kitos automobilio dalys: variklis, važiuoklė, transmisija ir taip toliau. Šiuolaikinių automobilių kėbulai pagaminti taip, kad įvykus eismo įvykiui, deformuotųsi ir taip sugertų smūgį. Važiuoklė (pakaba) Automobilio važiuoklė užtikrina, kad važiuojant per nelygumus, smūgiai nepersiduotų keleiviams ir vairuotojui. Taip pat, kad automobilis nešokinėtų važiuojant. Pagrindinis važiuoklės elementas – ratai su padangomis. Ratai (ratlankiai) turi būti pakankamai stiprūs, kad atlaikytų visus smūgius važiuojant. Oras padangose gerokai suminkština važiavimą. Tačiau to negana. Kad automobilis sugertų kelio nelygumus ir neperduotų smūgių keleiviams, prie ratų montuojamos spyruoklės. Tačiau jei važiuoklėje būtų vien spyruoklės, automobilio ratai spyruokliuotų, o tai gerokai pakenktų stabilumui. Todėl automobilyje montuojami amortizatoriai – jie sugeria jėgą, kuri atsiranda spyruoklei sumažinus kelio nelygumų poveikį automobiliui. |
Atsakymai į klausimus
KET taisyklė ar naujiena kas savaitę:
Žymės
All
|